ODTÜ de bilgisayar oyunları pazarında yer edinmek için büyük bir atılım başladı » Etkin Patent ODTÜ'de, Türkiye'nin uluslararası ticaret hacmi 40 milyar dolara ulaştığı bildirilen bilgisayar oyunları pazarında yer edinmesi için büyük bir atılım ba
ODTÜ de bilgisayar oyunları pazarında yer edinmek için büyük bir atılım başladı

ODTÜ de bilgisayar oyunları pazarında yer edinmek için büyük bir atılım başladı

Patent Haberleri ODTÜ'de, Türkiye'nin uluslararası ticaret hacmi 40 milyar dolara ulaştığı bildirilen bilgisayar oyunları pazarında yer edinmesi için büyük bir atılım ba
,  Ana Kategori : Blog,  Kategori :  Patent Haberleri  Tarih :  23.3.2017       Google Plus      
ODTÜ de bilgisayar oyunları pazarında yer edinmek için büyük bir atılım başladı
Gülbahar Mah, Şht. Ertuğrul Kabataş Cd. No:14/8 Mecidiyeköy/İstanbul +90 212 212 35 17 ODTÜ de bilgisayar oyunları pazarında yer edinmek için büyük bir atılım başladı » Etkin Patent

Etkin Patent Logo

ODTÜ'de, Türkiye'nin uluslararası ticaret hacmi 40 milyar dolara ulaştığı bildirilen bilgisayar oyunları pazarında yer edinmesi için büyük bir atılım başlatıldı.Üniversitede, bir yandan, bilgisayar oyun teknolojileri konusunda öğrenciler yetiştirilirken, bir yandan da lise öğrencileri yaz kampına alındı.Üniversitenin bu yıl başlatmayı planladığı lisans üstü eğitim programlarıyla bu alandaki akademisyen açığı da giderilecek.ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, sinema ve müzik sektörlerinden daha büyük bir iş hacmine ulaşan bilgisayar oyun sektörünün, sadece eğlence değil, eğitim ve tedavi gibi değişik amaçlar için de kullanıcılara hizmet ettiğini söyledi.Elektronik oyun sektörünün dünya genelinde “inanılmaz” rakamlara ulaştığını ifade eden Akbulut, oyun sektörünün analizlerinin yapıldığı çok sayıda rapor yayınlandığını dile getirerek, “Güncel bir çalışmada DFC Intelligence şirketi sektörün 2003 yılı toplamını 23,5 milyar dolar olarak değerlendirdi ve 2008 yılı kestirimini ise 40 milyar dolar olarak açıkladı” dedi.ABD ve Japonya'nın ardından Güney Kore'nin de elektronik oyunlara yatırım yapmaya ve sektörü teşvik etmeye karar verdiğini anımsatan Akbulut, son dönemde 100 milyon doların üzerinde ciro yapan Güney Kore firmalarının başarı öykülerinin ve World of Warcraft'ın çevirim içi oyununun, dünyada 10 milyon oynayan müşterisi sayesinde yaklaşık 1,5 milyar dolar ciroya yaklaşmasının üzerinde dikkatle durulması gerektiğini söyledi.Konunun ekonomik boyutunun ötesindeki etkilerine de değinen Akbulut, bilgisayar oyunları üzerine yapılan çalışmaların, bilgisayar oyunlarının özellikle çocukların kişisel gelişimleri, öğrenme durumları, eleştirel düşünmeleri, yaratıcılıkları, kavramsal öğrenmeleri gibi bir çok konuda olumlu etkiler oluşturduğunun belirlendiğini dile getirdi.“Eğitim amaçlı kullanılan eğitsel oyunların okullarda kullanımının her geçen gün yaygınlaşması, bilgisayar oyunlarının çocukların gelişimlerine katkı sağladığının bir göstergesi” diyen Akbulut, okullardaki en büyük sorunlardan birisi olan öğrencilerin dikkat ve motivasyonlarının bir ders süresi boyunca en yüksek seviyede tutulmasının bilgisayar oyunlarının derslerde kullanılması ile aşılabileceğini söyledi.AMERİKAN ORDUSU DA KULLANIYORAmerikan ordusunun askere alımları teşvik etmek, kışla yaşamını tanıtmak, temel eğitimi görselleştirmek, tanıtımını yapmak ve diğer pek çok nedenden dolayı America's Army isimli oyunun geliştirilmesine destek olduğunu anımsatan Akbulut, 2003 yılında West Point Askeri Akademisine giren subay adayı öğrencilerin yüzde 19'unun bu oyunu oynadığını aktardı.Akbulut, şunları kaydetti:“Geleceğin F-16'lardan sonraki en modern savaş uçağı JSF'lerin en son pilotlu uçak olacağı düşünülüyor. Bu uçakların pilotları uçaklar tek kişilik olduğundan eğitimlerini uçağın içinde alamayacaklar. Pilotlar tüm eğitimlerini yerde bir simülatörde aldıktan sonra uçmak zorunda kalacaklar. Bu da bilgisayar oyunlarının ve simülasyonların önemini gösteriyor. Bundan sonraki askeri uçakların da pilotsuz olması bekleniyor. Bilgisayar oyunları ve simülasyona hakim olanlar bu alanda çok başarılı olacaklar.”“TÜRKİYE SEKTÖRDEN HİÇBİR GETİRİ ELDE EDEMEDİ”Dünyadaki bütün bu gelişmelere karşın Türkiye'nin sektörden hiçbir getiri elde edemediğini ifade eden Akbulut, Türkiye'de oyun sektöründen kazanılan gelirin donanım ve yazılımın dahil edildiğinde 1 milyon doları bulmadığını söyledi. Akbulut, “Teorik olarak bir ilçenin tüm sene patates ekerek ülkeye kazandırdığı rakamı 15-20 kişinin çalıştığı bir ofisten beyin gücüne dayanarak geliştirilmiş bir çevrim içi oyun ile kazanmak mümkün iken pratikte bu yönde adımlar atılmaması ülkemiz adına büyük bir eksikliktir” diye konuştu.Türkiye'deki oyun üzerine yapılan geliştirme çalışmalarının ancak son birkaç yıla dayandırılabileceğini anlatan Akbulut, bu çalışmaların çok kısıtlı düzeyde kaldığını kaydederek, “Türkiye'nin dünyada etkin olması için hala şansı bulunuyor, henüz trenin kaçmadığı söylenebilir. Matbaa devrimini kaçırdık ve 300 yıl kaybettik. Bilgisayar oyunları çağını Türkiye'nin kaçırmaması gerekiyor” dedi.ODTÜ'DEKİ ÇALIŞMALARODTÜ'nün sektöre Türkiye'nin dahil edilmesi için uzun süredir pek çok alanda çaba gösterdiğini dile getiren Akbulut, üniversitenin Bilgisayar Mühendisliği ve Bilgisayar ve Öğrenim Teknolojileri, Enformatik Enstitüsü gibi bölümlerinde lisans, master ve doktora düzeyinde dersler açıldığını, ayrıca bilgisayar grafiği yapay zeka gibi derslerde de çok sayıda oyun projesinin dönem ödevi olarak yapıldığını ve bu derslerde öğrencilerin 7 oyun geliştirdiğini söyledi.“Bilgisayar Grafiği ve Görselleştirme Araştırma Grubu” “Oyunlar ve Simülasyon ile Eğitim Araştırma Grubu” gibi grupların da konu hakkında çalışmalar yürüttüğünü anlatan Akbulut, üniversitede uluslararası hakemli dergilerde ve saygın konferanslarda 20'nin üzerinde yayın yapıldığını belirtti.ODTÜ Teknokent'te açılan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi'nin bir aylık bir sürede 700 başvurunun yapıldığını bildiren Akbulut, Merkez'de eğitimlerin ve seminerlerin devam ettiğini kaydetti.Yoğun talep üzerine, bu yıl oyun geliştirme ve teknolojileri alanında master ve doktora programlarının açılmasının planlandığını dile getiren Akbulut, “Böylece tüm Türkiye'de bilgisayar oyunları derslerini verecek akademisyen açığı da giderilecek. Bu konuda ODTÜ'nün çabaları sürecek” diye konuştu.LİSE ÖĞRENCİLERİNE EĞİTİMODTÜ'de, oyun kültürünü orta öğretim çağından itibaren öğrencilere aşılamak amacıyla yeni bir projeye imza atıldığını anlatan Akbulut, bu amaçla liselilere yönelik bilgisayar oyunları geliştirme yaz kampını düzenlediklerini ve kampa katılan öğrencilerden çok verimli sonuçlar aldıklarını söyledi.Kamp hakkında bilgiler veren ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Veysi İşler de kampta bilgisayar programlamasına ve oyunların genel konseptine hakim olan Aydın, İstanbul, İzmir, Adıyaman, Ankara, Manisa, Kayseri ve Konya'dan 18 lise öğrencisine ODTÜ yerleşkesinde bir haftalık oyun geliştirme kursu verildiğini belirterek öğrencilerin yemek ve ulaşım masraflarının da ODTÜ tarafından karşılandığını kaydetti.Öğrencilerin kampın ardından oluşturacakları gruplarla oyunlarını şehirlerinde geliştirmeye devam edeceklerini bildiren İşler, 20 Ağustos'ta da 18 öğrenciden en başarılı seçilen 3'ünün ODTÜ'ye davet edileceğini ve en iyi çalışma grubunun da ödüllendirileceğini açıkladı.TÜRKİYE NE YAPMALI?Türkiye'nin bilgisayar oyunları pazarına girebilmesi için ilköğretim okulları ve lise müdürlerine,  Milli Eğitim  Bakanlığı 'na ve TÜBİTAK'a büyük görevler düştüğünü söyleyen ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, şöyle konuştu:“Şu anda pek çok aile, çocuğunun bilgisayar oyunu oynamasından hoşlanmıyor. Madem ki çocuklar bilgisayar oyununa meraklı; annenin, babanın ve öğretmenin bir araya gelip çocuğun çok daha iyi eğitim almasını ve hayata atıldığında, simülasyonla iş yaşamanı birleştirerek başarısı

Patent Haberleri

DİĞER İÇERİKLERİMİZ
Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümü Öğretim Üyesi ve NANOTAM Başkanı Prof. Dr. Ekmel Özbay, projenin Türkiye ayağının yürütücüsü olarak görev alıyor.Günümüzde kul
0 Yorum

    Yorum Yapın

    Hızlı Araştırma ve Başvuru Formu