Hakkimizda

Online Tescil

Marka

Patent

Tasarım

Kalite Belgelendirme

Blog

Haberler

Türk kültürünü yansıtan objeler günümüz şartlarına göre yeniden yorumlandı » Etkin Patent Fescap... Erdem Akan'ın tasarladığı bu eserin adı Fescap. Akan, Ortadoğu kökenli fes ile Amerikan beyzbol şapkasını bir araya getirmiş. Fes, hamam kurnası, çay bardağı gibi geleneksel Türk eşyalarının günümüz şartlarına göre modernize edilmiş halleri Berlin'deki Bergama Müzesi'nde sergileniyor. 29 Haziran'a kadar devam edecek 'Turkish Delight' sergisinde 11 farklı sanatçının toplam 80 eseri yer alıyor..
Türk kültürünü yansıtan objeler günümüz şartlarına göre yeniden yorumlandı

Türk kültürünü yansıtan objeler günümüz şartlarına göre yeniden yorumlandı

Ana Kategori : Blog, Kategori : Tasarım Haberleri
Fescap... Erdem Akan'ın tasarladığı bu eserin adı Fescap. Akan, Ortadoğu kökenli fes ile Amerikan beyzbol şapkasını bir araya getirmiş. Fes, hamam kurnası, çay bardağı gibi geleneksel Türk eşyalarının günümüz şartlarına göre modernize edilmiş halleri Berlin'deki Bergama Müzesi'nde sergileniyor. 29 Haziran'a kadar devam edecek 'Turkish Delight' sergisinde 11 farklı sanatçının toplam 80 eseri yer alıyor.. Tasarım Haberleri
Türk kültürünü yansıtan objeler günümüz şartlarına göre yeniden yorumlandı +90 212 212 35 17

Fescap... Erdem Akan'ın tasarladığı bu eserin adı Fescap. Akan, Ortadoğu kökenli fes ile Amerikan beyzbol şapkasını bir araya getirmiş. Fes, hamam kurnası, çay bardağı gibi geleneksel Türk eşyalarının günümüz şartlarına göre modernize edilmiş halleri Berlin'deki Bergama Müzesi'nde sergileniyor. 29 Haziran'a kadar devam edecek 'Turkish Delight' sergisinde 11 farklı sanatçının toplam 80 eseri yer alıyor..

Modernde tarih olur mu? Fes, kaftan, şal, namaz takkesi, beşibiryerde gibi geleneksel Türk kültürünü yansıtan objeler günümüz şartlarına göre yeniden yorumlanabilir mi? Doğu ile Batı arasında bir sentez niteliği taşıyan Türk kültürünün özelliğinden bir şey kaybetmeden, işlevsele ve moderne dönüşebileceğinin en güzel ispatı şu günlerde Almanya'nın bugüne kadar en çok ziyaret edilen, en önemli müzelerinden biri olan Bergama Müzesi'nde sergileniyor. 16 Mayıs'ta başlayan ve 29 Haziran'a kadar devam edecek serginin adı Turkish Delight (Türk Lokumu). Bergama Müzesi'nin içinde yer alan İslam Sanatları bölümünde beş ayrı salonda açılan serginin küratörlüğünü Berlin'de yaşayan tasarımcı Güven Günaltay yapıyor. Festen şala, çatal-bıçaktan kaftana pek çok objenin yeniden yorumlandığı sergi, farklı kuşaktan 11 sanatçının da bir araya gelmesine vesile olmuş. Alev Ebüzziya, Faruk Malhan, Gönül Paksoy, Oya Akman, Ela Cindoruk, Defne Koz, Koray Özgen, Can Yalman, Erdem Akan, Gülname Turan, ve Joelle Hançerli'nin seramik, cam moda, takı ve mobilya tasarımlarından örneklerin yer aldığı sergide toplam 80 eser bulunuyor. Garanti Bankası ve Berlin Başkent Kültür Fonu'nun (Hauptstadtkulturfonds) ortak desteğiyle açılan sergi, Bergama Müzesi'nin ev sahipliği yaptığı ilk tasarım sergisi olma özelliğini de taşıyor. Serginin, günümüz Türkiyesi'nin aydınlık yüzünü en iyi şekilde yansıttığına değinen küratör Günaltay, "Türk kültürü ve motifleri, yüzyıllar boyunca Avrupalı sanatçılara ilham kaynağı oldu. Doğu ve Türk kültürü 19. yüzyıldan itibaren Batı'nın ilgisini çekti. Ama Batı, Doğu'ya sisli bir imaj yarattı. Bu sergide gelenekselin nasıl işlevsele dönüştürülebileceğini ve modern formalara sokulabileceğini görüyoruz," diyor. 'Turkish Delight' ayrıca Türkiye ile Almanya arasındaki karşılıklı kültür akımına da önemli bir katkı sağlıyor. 2 milyondan fazla Türkün yaşadığı Almanya'da, Türk kültürünün geleneksel ve çağdaş yapıtlarını ilk kez bir araya getiren sergi, Türk kültürünün dünü ve bugününü Alman kamuoyuna tasarım üzerinden tanıtmış oluyor. Tigris... Alev Ebüzziya'nın Tigris serisinde yer alan bu sürahi, adını efsanelere konu olan Dicle Nehri'nden alıyor. Ebüzziya bu serisinde geleneksel çanakları bu kez cam ile yorumlamış.Ringe... Ela Cindoruk'un tasarladığı bu yüzüklerin esin kaynağı, Osmanlı mimarisi ve mezarların temel biçimleriymiş.İstanbul... Faruk Malhan'ın İstanbul adını verdiği bardak koleksiyonunun ilk tasarımı olan çay bardağı, Türk kültürünün önemli bir parçası olan uzun sohbetlerin keyifli paylaşım anlarını temsil ediyormuş. Bu tasarımın en yenilikçi özelliği, çay bardağının ince belli formunun modern bir çizgi ile yorumlanması ve alt kısmının tabak ile ilişkilendirilmesi.Eastmeetswest... Erdem Akan'ın tasarladığı bu çay bardağı geleneksel Türk çay bardağının lale biçimini, Batı biçimlerinin yalın geometrisiyle birleştiriyor. Sonuçta da ortaya 'oryantal' görünümlü ama Batılı hissi veren yeni bir çay bardağı çıkıyor. Ayrıca bardak, el yakmadığı için de daha işlevsel bir form kazanmış oluyor.Tipsy... Koray Özgen, birçok Akdeniz ülkesinde hâlâ yaygın olarak kullanılan geleneksel askılı çay tepsisini işlevsel olarak yeniden tasarlamış.Şah... Can Yalman, tasarladığı bu çatal-bıçak-kaşık setinde, İslam mimarisinin tipik bir öğesi olan mukarnası, başka bir boyutta soyutlayarak günlük kullanım nesnelerine aktarmış.Ringe... Ela Cindoruk'un tasarladığı bu yüzüklerin esin kaynağı, Osmanlı mimarisi ve mezarların temel biçimleriymiş. SABAH